Korte Terugblik: over Visma Advitrae & mijn Scriptie

Gepubliceerd op 3 juni 2022 om 11:10

Mijn onderzoek, wat was de vraag en wens van de opdrachtgever en wat heb ik gedaan?


Visma Advitrae is een Nederlandse onderneming met vestigingen in Eindhoven en Arnhem. Met een vakkundig team aan professionals faciliteert het bedrijf het onderwijs met logistieke software oplossingen voor de invulling en uitwerking van formatie, planning- en roostering. Dit doet Visma Advitrae voor het primaire- en voortgezet onderwijs, middelbaar- en hoger beroepsonderwijs en universiteiten. Naast software levert zij diensten als consultancy en training. Fontys kan Visma Advitrae kennen van het softwareprogramma Xedule. Bij Visma Advitrae werken ongeveer 75 mensen.

-Vooronderzoek: Meegelopen met support en een XP professional op locatie, verkennende kennismakingsgesprekken gevoerd; van veiligheidsmanager tot nieuwe medewerkers tot ontwikkelaars. Informatie opgezocht over het starten met Employer Branding via Google Scholar en in boeken, naar modellen gezocht die hierin ondersteunen.

- Vraag/Wens opdrachtgever: Omdat Advitrae vist in een vijver waarin ook grootmachen als ASML vissen naar nieuwe medewerkers is het belangrijk dat de naam Visma Advitrae bij potentieel werkzoekende bekend is als werkgever. Dit is nu nog niet het geval, Advitrae komt vooral via via aan nieuwe medewerkers. Hier wil Visma Advitrae verandering in brengen. Visma Advitrae wil aan de slag met Employer branding om zich zo beter te positioneren op de arbeidsmarkt als werkgever.

-Praktijkdoel: Ik ga adviseren over de Employer Value Proposition van de organisatie. Dit onderzoek levert de bouwstenen op voor een advies over de huidige Employer Value Proposition. Door de Employer Value Proposition van Visma Advitrae te onderzoeken en op realiteit te baseren hoop ik onderscheidende elementen te identificeren die de ‘’employer brand’’ toelaten om zich op de arbeidsmarkt te onderscheiden en op te vallen.

-Kennisdoel: Ik ga onderzoeken hoe de drie factoren van de Employer Value Proposition van Verhoeven (2016) te weten; identiteit, profiel en imago worden ervaren door de huidige medewerkers van Visma Advitrae. Mijn doel hierin is het verkrijgen van inzicht in de huidige Employer Value Proposition vanuit het perspectief van de huidige medewerkers.


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.