In deze blog ligt ik het groepsproces en mijn verantwoordingsdocument van de Integrale Opdracht Periode 3 nader toe.
Ik had voor dit project 2 leerdoelen die ik graag zou willen bereiken. De eerste was ervoor zorgen dat we niet in tijdnood of in de problemen komen en het groepje daarbij helpen. De tweede was beter plannen. Plannen is iets wat ik belangrijk vind en iets wat bij mij echt beter kan. Om blind ergens aan te werken zonder een taakverdeling of afspraken is iets waar ik zeer slechte ervaringen mee heb. Vandaar dat ik deze leerdoelen voor mezelf heb opgesteld.
Ondanks mijn conclusie in mijn vorige blog heb ik besloten het leiderschap opnieuw niet op me te nemen. Er waren in mijn groepje veel mensen die graag leider zijn. Ik heb besloten hen de kans te geven om leider te zijn. Ik vind leider zijn leuk maar zou het niet essentieel voor mij noemen. Ik merk dat leiderschap een benaming is, maar dat er in de praktijk binnen een groepje vaak veel democratisch besloten word en dat is ook precies hoe ik de ideale groepssamenwerking voor me zie. Ik ben dus tevreden en blij over hoe de groepssamenwerking tot stand is gekomen en vind niet dat ik daarbij spijt moet hebben van mijn keuze om het leiderschap uit handen te geven.
Mijn leerdoelen heb ik deze periode voor mijn eigen gevoel echt behaald. Ik en mijn groepje hebben goed gepland, alles optijd afgemaakt en de taken goed verdeeld. Dit was ook meteen de oplossing van het tweede leerdoel, want door deze goede planning en verdeling zijn we niet enorm in de tijdnood of in de problemen gekomen. Ik ben zeer tevreden met hoe alles gegaan is en ik ben ook erg tevreden met mijn groepje en de manier waarop de samenwerking is verlopen.
Reactie plaatsen
Reacties