In deze blog licht ik mijn individuele verantwoording en het groepsproces van de Integrale Opdracht 1 van het tweede leerjaar verder toe.
In de eerste integrale opdracht van het tweede leerjaar werk ik samen met Shereen, Bart, Robin, Eren en Melle. Ik ben erg blij met het groepje wat een goede afstemming is tussen gezelligheid en serieus werken. We willen allemaal onze opdracht halen, nu wil iedereen dat, maar in dit groepje laat iedereen dit ook zien. Eren komt wat later bij ons groepje en neemt meteen het voortouw in de zoektocht naar een opdrachtgever. Hij weet Politie Eindhoven als opdrachtgever te strikken en we zijn hier dan ook ontzettend blij mee. Eren fungeert als contactpersoon en dit gaat van begin af aan zeer goed. Ieder doet twee interviews met iemand die bij politie Eindhoven werkzaam is, van wijkagent tot recherche. Afspraken worden eigenlijk zeer goed nagekomen en iedereen heeft zijn eigen werk op tijd af. Problemen worden open besproken en er heerst bij iedereen dezelfde inzet. Tijdens de eerste beoordelingsperiode aan het einde van periode 1 word nagekeken wat we tot dan toe gemaakt hebben. We krijgen zeer positieve feedback, ons theoretisch kader word goedgekeurd en de rest ook op onze inleiding na. We passen de inleiding en de fouten direct aan en zijn blij dat onze basis goedgekeurd is. We werken in de tweede periode verder aan hetgeen wat we uiteindelijk moeten inleveren. We ervaren het tijdschema van dit vak als zeer slecht. Er wordt veel te laat uitleg gegeven over bijvoorbeeld coderen en tijdens de start verliezen we weken omdat andere groepjes nog geen opdrachtgever hebben. Dit resulteert in enige tijdnood aan het einde van de periode. Tijdens de periodes vragen we veel feedback en krijgen we ook veel vrijwillige feedback van onze docenten. Hier kunnen we echt wat mee en we passen constant ons project aan om het duidelijker te maken en te verbeteren. De docenten spreken uit dat ze er veel vertrouwen in hebben dat het goed gaat komen. Dit voelen wij zelf ook. Uiteindelijk zijn we zeer strikt in onze eigen planning en we weten we hierdoor alles ruimschoots op tijd in te leveren. We wachten met spanning af wat de beoordeling gaat zijn totdat we ineens een berichtje krijgen. Een 5, onvoldoende, en we kunnen het niet geloven. We proberen tevergeefs afspraken met de docent te maken om te bespreken hoe we kunnen verbeteren. In de feedback wordt enkel benoemd wat er fout is en schamel wat we kunnen doen om dit te verbeteren. 30 maart is de nieuwe inleverdatum en we kijken vooruit. Ondertussen gaan we verder met de volgende periode.
Reactie plaatsen
Reacties